سری بازی های Thief، همیشه به داشتن داستانی غنی و درگیر کننده مشهور بوده. در نسخه ی جدید بازی نیز همین ویژگی بازی همراهش است. نسخه ی جدید بازی شما کلی و ویژگی های اصلی اش را حفظ کرده و تغییرات بنیادی و آنچنانی را در بازی نخواهیم دید. Eidos Montreal استودیوی سازنده ی بازی، از تکنیکهای گرافیکی زیادی استفاده کرده است ولی در کنار آن، اولین چیزی که بسیار جلب توجه میکند، اتمسفر بازی است که البته با گیمپلی بازی همخوانی بسیار زیادی دارد. برای ساخت بازی از موتور Unreal Engine 3 استفاده شده. به لطف قدرت بالای این موتور، لوکیشنهای بازی به خوبی طراحی شده اند. در کنار آن سایههای بازی کاملاً داینامیک هستند و این یکی از مهمترین ویژگی های یک عنوان مخفی کاری و هیجان انگیز است. در کل از لحاظ گرافیکی Thief میتواند جزو بهترین های زمان خودش قرار بگیرد و به معنای واقعی با اتمسفری که دارد، حس بودن یک دزد واقعی را به بازیکن منتقل کند. لوکیشن ها در مراحل مختلف بازی نیز همانند گرافیک بازی رابه ای تنگاتنگ با سبک و روند گیم پلی بازی دارند. طراحی مراحل بازی به گونه ای است که بازیکن میبایست پیش از شروع عملیات با دقت، مکانها را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند در صورت لزوم فوراً مخفی شود. Garrett در طول بازی سلاحهایی را با خود حمل میکند که معروفترین آن ژاکت سیاهی است که با خود به همراه دارد و با آن سعی میکند که نگهبانان سرِ راه خود را بیهوش کند. از جالبترین و جذابترین قسمت های بازی چشم منحصر به فرد Garrett است که به کمک آن میتواند مسیر مأموران و سربازان را پیش بینی کند. موسیقی بازی نیز بسیار عالی کار شده، در هنگام مخفی کاری دقیقا همان حس و در هنگام درگیری ها همان حس به بازیکن القا میشود. در نهایت اما، Thief را یک عنوان مخفی کاری و اکشن خوب میبینیم که به نسبت نسخه های پیشینش پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
تصاویری از محیط بازی: